На фотографији се види вежба Специјалне антитерористичке јединице МУП-а Републике Српске у којој група специјалаца улази у лаки вишенаменски хеликоптер „Ансат“, који је недавно набављен из Русије. Република Српска је наручила укупно три ова хеликоптера а целокупан уговор је тежак 42,163 милиона конвертибилних марака, односно 21,59 милиона евра.
У Бањалуци је почетком прошлог месеца одржана свечана церемонија поводом примопредаје руског лаког вишенаменског двомоторног хеликоптера „Ансат“ Министарству унутрашњих послова Републике Српске. На овој церемонији је учествовала и амбасада Руске Федерације у Босни и Херцеговини. Догађају су присуствовали министар унутрашњих послова Републике Српске Драган Лукач, шеф представништва Републике Српске у Москви Душко Петровић, а са руске стране генерални директор холдинга «Руски хеликоптери» Андреј Богински, извршни директор фабрике «Казањски хеликоптерски завод» Алексеј Белих и заменик амбасадора Русије у БиХ Алексеј Керестеџијанц- преноси интернет портак Катера.
На фотографији се види вежба Специјалне антитерористичке јединице МУП-а Републике Српске у којој група специјалаца улази у лаки вишенаменски хеликоптер „Ансат“, који је недавно набављен из Русије. Република Српска је наручила укупно три ова хеликоптера а целокупан уговор је тежак 42,163 милиона конвертибилних марака, односно 21,59 милиона евра.
Пројекције су да ће до краја 2022.године Република Српска бити јача за још два хеликоптера овог типа.
Тада је објављено да ће уз први примерак МУП РС добити и пет седишта, те да ће хеликоптери бити опремљени рефлекторима, системом „fast rope“, дизалицом и куком HESLO (Helicopter External Sling Load Operations)) операције.
Намена руског хеликоптера „Ансат“
Ради се о лаком вишенаменском хеликоптеру који је пројектован 90-их година прошлог века. Конструкцијски представља потпуно нови хеликоптер лаке категорије која је пројектован у савременој Русији ( у постосовјетском периоду). Захваљујући својим летно-техничким способностима овај хеликоптер се може користити за превоз робе и путника, за операције надзора, трагања и спасавања, противпожарне и медицинске акције, као и превоз ВИП особа.
Ансат је веома простран и комфоран хеликоптер у својој категорији. Може да транспортује до 10 људи или 1,27 тоне терета у унутрашњем одсеку или на спољним носачима. Посебно је интересантна његова ВИП верзија, као и верзија за медицински превоз.
У конструкцији трупа примењени су метали док су лопатице главног и репног ротора произведене од композита односно фибергласа. Носећи ротор без шарки омогућује једноставнију употребу и смањење оперативних трошкова. Лопатице ротора могу бити опремљене системом против залеђивања. Опрема хеликоптера омогућује лет у ручним и аутоматским режимима управљања, у свим метео условима. Има добре карактеристике и у условима надморске висине до 3500 м као и на екстремним температурама ваздуха, од –45 до +50 ºЦ. За обуку летачког и инжењерског особља се осим симулатора лета нуди техничка и рачунарска учионица.
Погонску групу хеликоптера чине два гасотурбинска мотора Pratt & Whitney PW207K снаге по 463 кW односно по 630 кс у режиму полетања, максималне континуиране снаге по 558 кс који се производе у Канади. Мотори су опремљени електронским системом управљања, а Ансат у одређеним условима може летети и са једним мотором. Овакво решење је очекивано обзиром да Русија у овој класи још увек нема свој мотор. У току је развој мотора Климов В-800В максималне снаге 1000 КС намењеном Ансату али и хеликоптеру Ка-226 који такође има стране моторе (француске Safran Arrius 2G1).
Руски конструктори су направили и извиђачко-борбену верзију лаког хеликоптера Ансат-2РС који је редизајниран у односу на стандардну варијанту. Измене обухватају кокпит са два седишта у тандем распореду (једно иза другог), крила са 4 подвесне тачке за наоружање, фиксно постављен митраљез калибра 12,7 мм, ‘’стаклени кокпит’’ и оптоелектронски систем ТОЕС-521 са ласерским даљиномером и обележивачем, инфрацрвеним системом за осматрање предње полусфере, ТВ сензором, ИЦ ометач Л166В, бацаче ИЦ мамаца УВ-26. Такође хеликоптер у задњем делу трупа има одељак у коме се у случају потребе може превозити један путник. Наоружање обухватају лансери невођених ракетних зрна, ракете ваздух-ваздух Игла-В. Ова верзија осмишљена је пре свега за извоз али како није било заинтересованих развој је обустављен.